En bilkjøper på sørlandet kjøpte en seks år gammel Mitsubishi fra en bilforhandler. Tre måneder etter kjøpet begynte bilen å gå i nødmodus. Feilen ble forsøkt reparert av selger flere ganger og 4. gang feilen oppstod, krevde kjøperen heving. Forhandleren ville ikke heve kjøpet og mente at de fortsatt hadde utbedringsrett.
Bilkjøperen kontaktet Austin Lyngmyr som har særlig kompetanse på kjøpsrett.
Bilforhandleren godtok etterhvert heving av kjøpet
Da vår advokat kontaktet selger og varslet om at saken ville bli bragt videre inn til domstolen for pådømmelse dersom hevingskravet ikke ble akseptert, gikk bilselgeren med på å heve kjøpet. Hevingsoppgjøret ble gjennomført kun få uker etter at bilkjøperen kontaktet Austin Lyngmyr.
Har du problemer etter kjøp og salg av bil, kan vi hjelpe deg
Vi har som mål å løse saken raskest mulig, og naturligvis forøvrig i tråd med klientens ønsker og behov. Vi har hatt mange saker som gjelder brukte biler kjøpt av forhandler og fått til god løsninger for våre klienter.
Dersom selgeren ikke vil etterkomme ditt krav, dekker den ordinære forsikring på kjøretøyet utgifter til advokat. Dekningen er på 80% av advokatutgiftene, etter en egenandel på 4 000 kr.