Hjem » Båt » Rettshjelpforsikring er en forsikring som dekker juridisk bistand

Rettshjelpforsikring er en forsikring som dekker juridisk bistand

forside-rettshjelp-bil

Har du kjøpt bolig, bil, båt, bobil eller campingvogn og funnet skjulte feil og mangler?

Det viktigste du gjør er å reklamere til selgeren så snart du kan. Selgeren har rett til å utbedre feilen. Om feilen ikke rettes og du får avslag på heving av kjøp eller prisavslag, har du i henhold til vilkårene det som heter en tvist, du har fremmet et krav som er avvist, og du har dekning i din forsikring.

Våre advokater sjekker alltid om du har rettshjelpsdekning når du tar kontakt med oss.

I bolig-, bil- eller båtforsikringen, har du rettshjelpsdekning. Det betyr dekning for utgifter til advokat fra det tidspunkt det er oppstått tvist i saken. Du betaler kun egenandel i henhold til forsikringsvilkårene. Vi sjekker om du har krav på dekning av utgifter til advokat over forsikringen.

Vi arbeider målrettet for å oppnå den beste løsningen for deg, enten det gjelder å rette opp i mangler, forhandle frem prisavslag, eller heve kjøpet. Husk, tid er viktig i slike saker, så det er viktig å kontakte advokat så snart som mulig etter at en tvist har oppstått.

Har du en sak? Send oss en melding for uforpliktende førstevurdering.

De aller fleste bil- og båtsaker løses utenrettslig

Våre advokater har erfaring med å løse saker i forliksrådet, Forbrukerrådet og Forbrukertvistutvalget. Noen saker må likevel løses ved hjelp av rettssystemet. Bevisregler og jussen er komplisert og det er en av årsakene til at du bør velge en advokat, fortrinnsvis med spesialkompetanse på området. Vårt mål er å løse saken raskest mulig, og naturligvis i tråd med klientens ønsker og behov.

Har du en sak?

Ta kontakt med oss for en uforpliktende førstevurdering

Kontaktskjema

Ved å sende inn skjemaet godtar du vår personvernerklæring

Har du kjøpt eller solgt?

Ta en kort forhåndstest for å se om din sak egner seg for advokatbistand

Informasjonen du fyller ut her, blir ikke lagret eller sett av noen før du bekrefter med knappen for å sende inn til uforpliktende førstevurdering.

Har du en sak for advokatbistand?
Du har:
Denne testen er generell *
Vi kjenner ikke din sak, og fraskriver oss alt ansvar. Dette er kun en veiledning. Ønsker du en nærmere gjennomgang av din sak konkret, kan du ta kontakt med oss direkte for å etablere et oppdrag.

Kjøpt

Prisen på det du kjøpte var

Usikkert om du har en sak for advokatbistand

Kontakt forbrukerrådet, der har de egen klageguide. Forbrukerrådet

Solgt

Er du privatperson eller forhandler? *
Prisen på det du solgte var *

Usikkert om du har en sak for advokatbistand

Kontakt Forbrukerrådet

Kjøperen ber om *

Kjøpt del 2

Har du kjøpt fra *
Når kjøpte du?
Det er krav til reklamasjon "innen rimelig tid". Reklamer snarest, hvis ikke kan du tape kravet ditt.
Når kjøpte du?
Det er krav til reklamasjon "innen rimelig tid". Reklamer snarest, hvis ikke kan du tape kravet ditt.

Usikkert om du har en sak for advokatbistand

Den absolutte fristen for reklamasjon er 5 år fra forhandler.

Om du likevel mener du har en sterk sak, ta kontakt med oss for en uforpliktende førstevurdering.

Usikkert om du har en sak for advokatbistand

Den absolutte fristen for reklamasjon er 2 år på kjøp fra privatperson.

Om du likevel mener du har en sterk sak, ta kontakt med oss for en uforpliktende førstevurdering.

Kjøpt del 3

Hva har du kjøpt? *
Hva er feil? *
Antatt utbedringssum

Usikkert om du har en sak for advokatbistand

Kontakt forbrukerrådet, der har de egen klageguide. Forbrukerrådet

Kontaktopplysninger

Det ser ut til at du bør få en førstevurdering av saken din hos en advokat.
Om du ønsker vi skal se på saken din, gratis og uforpliktende, fyll ut kontaktopplysninger under.
Personvernopplysninger *

Kontakt oss for en uforpliktende førstevurdering av din sak

Kontaktskjema nede

Ved å sende inn skjemaet godtar du vår personvernerklæring